
Google, YouTube i Facebook su među najposećenijim sajtovima na svetu, sa milijardama korisnika svakog meseca
Otvaraš internet svaki dan i gotovo uvek završiš na istim sajtovima. Google za pretragu, YouTube za video, Facebook i Instagram za društvene mreže.
Ovi sajtovi nisu tu slučajno. Ljudi ih posećuju jer rade brzo, daju tačne informacije i nude sadržaj koji ih zanima.
Popularni sajtovi poput Google-a, YouTube-a i Facebook-a oslanjaju se na moćne servere i napredne hosting tehnologije kako bi omogućili nesmetano iskustvo korisnicima.
Iako se njihova infrastruktura meri u hiljadama servera, čak i manji projekti mogu postići visok nivo stabilnosti i brzine pomoću kvalitetnog hostinga, poput onog koji nudi TrueFalse Hosting.
Najposećeniji sajtovi nisu samo najpoznatiji. Njihova popularnost dolazi iz kombinacije korisničkog iskustva, inovacija i načina na koji privlače ljude da se vraćaju iznova.
1. Google

Kategorija | Pretraživač |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 92,5 milijardi |
Osnivači | Larry Page, Sergey Brin |
Godina osnivanja | 1998 |
Vlasnik | Alphabet Inc. |
Google je najposećeniji sajt na svetu. Njegov pretraživač dominira internetom, a osim njega, kompanija nudi niz drugih usluga kao što su Gmail, Google Maps, Google Drive i Google Translate.
Većinu prihoda ostvaruje kroz Google Ads, dok stalno unapređuje algoritam pretrage koristeći veštačku inteligenciju.
2. YouTube

Kategorija | Video platforma |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 34,6 milijardi |
Osnivači | Steve Chen, Chad Hurley, Jawed Karim |
Godina osnivanja | 2005 |
Vlasnik | Google (Alphabet Inc.) |
YouTube je najveća platforma za deljenje video sadržaja. Ljudi svakodnevno gledaju milijarde sati sadržaja, a platforma nudi sve – od muzike i vlogova do edukativnih materijala i uživo prenosa.
Kreatori mogu zarađivati putem reklama, članstva i sponzorstava. YouTube Shorts je uveden kao odgovor na TikTok, dok Premium verzija omogućava gledanje bez reklama i preuzimanje sadržaja.
3. Facebook

Kategorija | Društvena mreža |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 25,5 milijardi |
Osnivač | Mark Zuckerberg |
Godina osnivanja | 2004 |
Vlasnik | Meta Platforms |
Facebook je i dalje jedna od najdominantnijih društvenih mreža. Počeo je kao studentski projekat, a sada povezuje milijarde ljudi širom sveta.
Omogućava deljenje statusa, slika, video snimaka i interakciju kroz grupe i stranice. Njegov oglašivački sistem omogućava precizno targetiranje korisnika.
Meta je uvela i Facebook Reels kao konkurenciju TikToku.
4. Twitter (X)

Kategorija | Društvena mreža |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 6,6 milijardi |
Osnivači | Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone, Evan Williams |
Godina osnivanja | 2006 |
Vlasnik | X Corp (Elon Musk) |
Twitter je bio najbrža društvena mreža za vesti, rasprave i haos u realnom vremenu. Ljudi su ga koristili za sve – od praćenja izbora i sportskih rezultata do smešnih meme-ova i internet ratova.
Onda je došao Elon Musk i sve promenio.
Kupio je Twitter 2022. godine i odmah krenuo da pravi haos. Ukinuo je staru verifikaciju i uveo plave oznake na pretplatu.
Otkazao je gomilu zaposlenih i ubacio gomilu novih funkcija, uključujući duže tvitove, opcije za plaćene pretplate i AI alat Grok, koji razbija klasične AI odgovore sarkastičnim i direktnim stilom.
Twitter sada zovu X, ali korisnici i dalje govore „tvit“, jer niko ne prihvata novo ime. Platforma je manje stroga po pitanju moderacije, što znači više slobode, ali i više problema sa spamom i botovima.
I pored svih promena, ljudi ne odustaju od nje. Svaka veća vest i dalje prvo eksplodira ovde, a Musk svojim tvitovima svakodnevno pravi pometnju.
5. Wikipedia

Kategorija | Online enciklopedija |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 6,1 milijarda |
Osnivač | Jimmy Wales, Larry Sanger |
Godina osnivanja | 2001 |
Vlasnik | Wikimedia Foundation |
Wikipedia je postala mesto gde svi idu po informacije, ali niko ne priznaje da je koristi. Profesori kažu da nije pouzdana, ali svi studenti prvo otvore baš nju kada rade domaći.
Stranice uređuju obični ljudi, a kvalitet zavisi od toga koliko su urednici posvećeni.
Najveća prednost Wikipedije je to što je besplatna i dostupna na skoro svim jezicima. Čak i kada neko pokuša da vandalizuje neku stranicu glupostima, zajednica brzo ispravi greške.
Wikipedia se ne oslanja na reklame, već na donacije korisnika, a i pored toga opstaje i ostaje jedan od najposećenijih sajtova na svetu.
6. Instagram

Kategorija | Društvena mreža |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 6,1 milijarda |
Osnivači | Kevin Systrom, Mike Krieger |
Godina osnivanja | 2010 |
Vlasnik | Meta Platforms |
Instagram je krenuo kao aplikacija za deljenje slika s filterima, ali je odavno postao nešto mnogo veće.
Danas je sve oko videa, storija, Reels-a i algoritma koji gura ono što će ti privući pažnju. Ljudi se hvale savršenim životima, a brendovi troše milione na reklame.
Meta je preuzela Instagram 2012. godine i od tada ga je polako pretvorila u poslovnu mašinu. Danas su influenseri zavisni od promene algoritma, a korisnici prate sadržaj koji im se servira, hteli to ili ne.
TikTok je naterao Instagram da forsira kratke videe, a sada se svi utrkuju ko će osvojiti pažnju publike.
7. Baidu

Kategorija | Pretraživač |
Država | Kina |
Broj poseta mesečno | 5,6 milijardi |
Osnivač | Robin Li, Eric Xu |
Godina osnivanja | 2000 |
Vlasnik | Baidu Inc. |
Baidu je kineski ekvivalent Google-a, ali s jednom ključnom razlikom – potpuno je prilagođen kineskom internetu, koji je pod strogom kontrolom vlasti.
Ako si u Kini i pokušaš da koristiš Google, nećeš moći bez VPN-a, ali Baidu će ti dati sve što ti treba (naravno, bez zabranjenih tema).
Osim pretraživača, Baidu razvija AI tehnologije, glasovne asistente i autonomna vozila. Takođe, ima sopstveni servis za mape, cloud skladištenje i video platforme.
Kinesko tržište je ogromno, pa Baidu i dalje drži čvrstu poziciju, iako se suočava sa konkurencijom iz domaćih aplikacija poput WeChata i Douyina (kineskog TikToka).
8. Yahoo

Kategorija | Web portal |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 3,8 milijardi |
Osnivači | Jerry Yang, David Filo |
Godina osnivanja | 1994 |
Vlasnik | Apollo Global Management |
Yahoo je nekada bio kralj interneta. Imao je najbolji pretraživač, najpopularniji email servis i ogroman broj korisnika. Onda je Google uleteo i sve preokrenuo.
Danas Yahoo preživljava kao portal za vesti, finansije i sport, dok se njegov pretraživač oslanja na Bing. I dalje ima milione korisnika, ali uglavnom one koji su odavno napravili Yahoo Mail nalog i ne žele da ga menjaju.
Nekada moćna kompanija sada je samo senka nekadašnje slave, ali ipak opstaje i zadržava svoje mesto među najposećenijim sajtovima.
9. XVideos

Kategorija | Sajt za odrasle |
Država | Češka |
Broj poseta mesečno | 3,4 milijarde |
Osnivač | Stéphane Pacaud |
Godina osnivanja | 2007 |
Vlasnik | WGCZ Holding |
XVideos je jedan od najposećenijih sajtova za odrasle na svetu. Ljudi ne pričaju o njemu javno, ali brojke govore sve. Glavna prednost sajta je to što nudi besplatan sadržaj bez potrebe za registracijom.
Pored ogromne baze videa, poznat je po brzom učitavanju i jednostavnom dizajnu.
Industrija za odrasle je oduvek bila među najjačima na internetu, a XVideos uspešno koristi taj potencijal.
Za razliku od konkurencije, ne forsira pretplate i premium sadržaj, zbog čega i dalje privlači ogromnu publiku.
10. Pornhub

Kategorija | Sajt za odrasle |
Država | Kanada |
Broj poseta mesečno | 3,3 milijarde |
Osnivač | Matt Keezer |
Godina osnivanja | 2007 |
Vlasnik | Ethical Capital Partners |
Pornhub je najpoznatiji sajt za odrasle na internetu. Postao je sinonim za ovu industriju, a njegov marketinški tim često pravi viralne kampanje koje mu donose dodatnu popularnost.
Godinama je bio lider, ali su skandali oko sadržaja bez dozvole doveli do velikih promena. Visa i Mastercard su prekinuli saradnju, a sajt je obrisao milione videa.
I pored toga, i dalje se drži u vrhu zahvaljujući ogromnoj bazi korisnika i inovacijama poput interaktivnih videa i AI pretrage.
11. XNXX

Kategorija | Sajt za odrasle |
Država | Češka |
Broj poseta mesečno | 3,2 milijarde |
Osnivač | Nepoznat |
Godina osnivanja | 1997 |
Vlasnik | WGCZ Holding |
XNXX je još jedan gigant među sajtovima za odrasle, često rangiran tik uz XVideos. Nudi sličan sadržaj i funkcionalnosti, ali je zbog dugog prisustva na tržištu izgradio vernu bazu korisnika.
Za razliku od modernih platformi koje uvode premium opcije i interaktivne funkcije, XNXX zadržava staru školu – jednostavno gledanje bez komplikacija.
12. Amazon

Kategorija | E-trgovina |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 2,9 milijardi |
Osnivač | Jeff Bezos |
Godina osnivanja | 1994 |
Vlasnik | Amazon.com, Inc. |
Amazon je postao sinonim za online kupovinu. Počeo je kao prodavnica knjiga, ali je brzo prerastao u najveću e-trgovinsku platformu na svetu.
Korisnici mogu kupiti skoro sve – od elektronike i odeće do hrane i digitalnih usluga. Amazon Prime nudi besplatnu dostavu i pristup filmovima i serijama.
Kompanija je poznata po agresivnoj ekspanziji, ali i po kritikama zbog tretmana radnika i uništavanja malih prodavaca. I pored toga, nastavlja da dominira tržištem.
13. TikTok

Kategorija | Društvena mreža |
Država | Kina |
Broj poseta mesečno | 2,8 milijardi |
Osnivač | Zhang Yiming |
Godina osnivanja | 2016 |
Vlasnik | ByteDance |
TikTok je platforma koja je promenila način na koji ljudi konzumiraju sadržaj.
Kratki video snimci, algoritam koji precizno pogađa interesovanja i mogućnost da bilo ko postane viralan – sve to je lansiralo TikTok u vrh društvenih mreža.
Popularan je među mlađim generacijama, ali ga sve više koriste i brendovi, influenseri i mediji.
Vlade širom sveta pokušavaju da ga zabrane zbog navodnog uticaja kineske vlade, ali korisnici ne mare – svi su na TikToku.
14. Reddit

Kategorija | Forum / društvena mreža |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 2,5 milijardi |
Osnivači | Steve Huffman, Alexis Ohanian |
Godina osnivanja | 2005 |
Vlasnik | Reddit, Inc. |
Reddit je mesto gde internet dolazi da diskutuje. Sastoji se od hiljada subreddita gde korisnici raspravljaju o svemu – od nauke i politike do memova i teorija zavere.
Kompanija se često suočava s problemima zbog moderacije i kontroverznih zajednica, ali to nije sprečilo Reddit da postane jedan od najposećenijih sajtova.
Zbog anonimnosti i slobode izražavanja, Reddit je poznat kao „prava“ društvena mreža, gde ljudi dele iskrena mišljenja.
15. LinkedIn

Kategorija | Poslovna društvena mreža |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,9 milijardi |
Osnivač | Reid Hoffman |
Godina osnivanja | 2003 |
Vlasnik | Microsoft |
LinkedIn je društvena mreža za poslovne ljude. Korisnici ga koriste za traženje poslova, profesionalno umrežavanje i deljenje korporativnih novosti.
Za razliku od drugih mreža, ovde se forsira ozbiljan ton, iako sve češće ljudi objavljuju postove koji liče na Facebook statuse.
Microsoft ga je kupio 2016. godine i dodao gomilu novih opcija, uključujući LinkedIn Learning i AI alate za pisanje biografija.
16. Netflix

Kategorija | Streaming platforma |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,8 milijardi |
Osnivači | Reed Hastings, Marc Randolph |
Godina osnivanja | 1997 |
Vlasnik | Netflix, Inc. |
Netflix je sinonim za gledanje filmova i serija “online”. Počeo je kao servis za iznajmljivanje DVD-a, ali je brzo prešao na streaming i postao industrijski lider.
Originalne serije poput Stranger Things, Squid Game i The Witcher postale su globalni fenomeni.
U poslednje vreme suočava se sa konkurencijom Disney+, HBO Max i Prime Video, ali i sa kritikama zbog stalnog povećanja cena i ukidanja deljenja naloga.
17. Twitch

Kategorija | Streaming platforma |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,6 milijardi |
Osnivač | Justin Kan, Emmett Shear |
Godina osnivanja | 2011 |
Vlasnik | Amazon |
Twitch je najveća platforma za live streaming, prvenstveno fokusirana na gejming. Ljudi provode sate gledajući omiljene strimere kako igraju igre, pričaju s publikom ili jednostavno sede i ćaskaju.
Iako dominira u gejming sferi, Twitch se suočava sa sve većom konkurencijom YouTube Live-a i Kick-a.
Strimeri često kritikuju politiku platforme, posebno vezanu za monetizaciju i pravila ponašanja, ali većina i dalje ostaje jer nema bolju alternativu.
18. Microsoft

Kategorija | Tehnološka kompanija / Pretraživač |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,5 milijardi |
Osnivači | Bill Gates, Paul Allen |
Godina osnivanja | 1975 |
Vlasnik | Microsoft Corporation |
Microsoft je jedno od najvećih imena u tehnologiji. Njegov operativni sistem Windows koristi se na većini računara na svetu, a Office paketi su standard za poslovne korisnike. Osim softvera,
Microsoft dominira u cloud sektoru sa Azure platformom i ulaže ogromne resurse u veštačku inteligenciju kroz saradnju sa OpenAI i integraciju ChatGPT-ja u svoje servise.
Njegov pretraživač Bing nikada nije uspeo da ugrozi Google, ali je dobio novi život nakon što je u njega ugrađen AI zasnovan na OpenAI modelima.
Microsoft sada koristi AI pretragu kako bi privukao korisnike, a Bing je postao popularniji zahvaljujući Bing Chat-u i AI generisanim odgovorima.
Većina korisnika ga otvara kroz Edge pretraživač, gde je podrazumevani izbor.
19. eBay

Kategorija | E-trgovina |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,3 milijardi |
Osnivač | Pierre Omidyar |
Godina osnivanja | 1995 |
Vlasnik | eBay Inc. |
eBay je jedna od prvih e-trgovinskih platformi i iako više nije na vrhuncu, i dalje je ključni igrač u online prodaji.
Počeo je kao aukcijski sajt, ali sada funkcioniše i kao klasična online prodavnica gde ljudi kupuju i prodaju sve – od polovnih stvari do novih proizvoda.
Iako Amazon dominira tržištem, eBay je i dalje popularan za retke i kolekcionarske predmete. Ljudi ga koriste za kupovinu svega, od starih stripova do skupocenih satova.
20. WhatsApp

Kategorija | Aplikacija za poruke |
Država | SAD |
Broj poseta mesečno | 1,2 milijardi |
Osnivači | Jan Koum, Brian Acton |
Godina osnivanja | 2009 |
Vlasnik | Meta Platforms |
WhatsApp je najpopularnija aplikacija za poruke na svetu. Milijarde ljudi koriste je za dopisivanje, glasovne i video pozive.
Pošto je besplatan i koristi internet, potpuno je zamenio SMS u većini zemalja.
Meta je kupila WhatsApp 2014. godine i od tada je ubacila niz novih funkcija, uključujući šifrovane poruke, poslovne naloge i status objave.
Iako su neki korisnici zabrinuti za privatnost zbog vlasništva Mete, aplikacija i dalje dominira tržištem poruka.
Često postavljana pitanja
Zaključak
Internet se vrti oko sajtova koje milijarde ljudi posećuju svaki dan. Google odgovara na sva pitanja, YouTube nudi beskonačan sadržaj, a društvene mreže povezuju ljude i drže ih zakucane za ekran. Svaka platforma na ovoj listi opstaje jer pruža nešto što ljudi žele – brzinu, jednostavnost i sadržaj koji ih zadržava.
Neki sajtovi su se prilagodili novim trendovima, dok su drugi pali u senku konkurencije. TikTok je poremetio tržište videa, Reddit je postao glavna baza za diskusije, a AI pretraga preti da promeni način na koji koristimo internet.